הרב רוז'ה: "הפוליטיקאים לא הביאו את מתווה הכותל לידיעת הרבנים"

    "ברור שצריך להיזהר ולקחת את זה בחשבון. צריך להיזהר לא להתנגש בגוף הזה. הוא חזק, קובע, ולא אוהד גדול של דת ישראל. אני מסכים שצריך לעשות מלחמות בתחבולות, למצוא פשרה שלא יגיע לבג"צ"
    ישראל פריי No Comments on הרב רוז'ה: "הפוליטיקאים לא הביאו את מתווה הכותל לידיעת הרבנים"

    לקראת הבאת המתווה לשולחן מועצת הרבנות הראשית, מביע הרב רוז'ה ביטחון כי הוא לא יאושר: "לא נוכל להעביר מתווה שכזה" • "צריך להיזהר לא להתנגש בבג"צ. הוא חזק, קובע, ולא אוהד גדול של דת ישראל"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    "ברור שצריך להיזהר ולקחת את זה בחשבון. צריך להיזהר לא להתנגש בגוף הזה. הוא חזק, קובע, ולא אוהד גדול של דת ישראל. אני מסכים שצריך לעשות מלחמות בתחבולות, למצוא פשרה שלא יגיע לבג"צ"
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת "מתווה הכותל": חבר מועצת הרבנות הראשית הרב יעקב רוז'ה תוקף את ההסכם עם הרפורמים והקונסרבטיבים, תוך שהוא מדגיש: מועצת הרבנות הראשית לא תאשר את המתווה.

    בראיון ל'מהדורה המרכזית' התעכב הרב רוז'ה על 2 נקודות משמעותיות במתווה המגבש, בהם לדבריו טמונה חומרתו: "עצם העובדה שגוף ממשלתי מקבל החלטה לבדו על קדושת הכותל, זה חמור ביותר. לא יתכן שמישהו יקבל כזאת החלטה ללא התייעצות עם הגוף שאחראי לעניין, הרבנות הראשית".

    בנוסף, "בפעם הראשונה, הרפורמים והקונסרבטיבים מקבלים גושפנקה רשמית של המדינה. אם עד היום מישהו חשב שאולי יש מקום לאפשר קיומו של שטח מסוים בכותל שיהיה 'חופשי' בשביל הגופים האלו – אבל איש לא העלה בדעתו להעניק להם שליטה בגוף רשמי ועצמאי של המדינה. יש כאלו שאומרים שהגרי"ש אלישיב נתן אישור לעניין, גם בשמו של רב הכותל נאמר שהסכים, אבל בשום אופן לא מדובר בהפיכת הרפורמים והקונסרבטיבים לגוף מוכר עם מוסד רשמי. אסור לעבור על זה לסדר היום".

    האם העובדה שרוחו של בג"צ מרחפת ברקע, לקראת דיון בעתירה שהוגשה, צריכה להשפיע על ההסדר?

    "ברור שצריך להיזהר ולקחת את זה בחשבון. צריך להיזהר לא להתנגש בגוף הזה. הוא חזק, קובע, ולא אוהד גדול של דת ישראל. אני מסכים שצריך לעשות מלחמות בתחבולות, למצוא פשרה שלא יגיע לבג"צ. הרי לנו ברבנות יש הרבה פעמים דיונים שחוששים ומנסים מבג"צ, תמיד אנחנו מנסים להתפשר אבל אי אפשר לעבור לסדר היום על המתווה הנוכחי".

    הרב רוז'ה מתח ביקורת על הנציגים החרדים: "יש גם פוליטיקאים שלא הביאו את המתווה לידיעת הרבנים וגדולי ישראל. אולי היה להם שיקול לסגור את הנושא בלי להביא לנזקים נוספים. אבל נכון לכעת, צריך לעצור הכל ולהשמיע קול מחאה".



    0 תגובות